GHID PENTRU PREGĂTIREA DOSARULUI DE STAGIAR ÎN U.A.P. DIN ROMÂNIA FILIALA IAȘI

Ghid de pregătire a dosarului:
Pentru păstrarea documentelor specificate în cererea de primire se va folosi un
dosar cu șină format A4 din plastic (nu dosar plic sau file prinse cu o agrafă).
Prima fișă din dosar va fi Cererea completată digital sau scrisă de mână cu
majuscule (inclusiv adresa de email), urmată apoi de Cererea de motivare primire în
U.A.P.R.
Urmează în ordine documentele specificate în cerere:
1. Fișa personală – aceast ține loc de C.V., insistăm să completați acest formular și
nu să atașați un C.V. profesional;
2. Recomandări primite de la profesori din cadrul instituției de artă pe care ați
absolvit-o sau de la 2 membri titulari ai U.A.P. din România – completată digital
sau scrisă de mână, ambele trebuie obligatoriu să fie semnate;
3. Copia diplomei de absolvire a studiilor superioare din domeniul artelor vizuale
sau, după caz, copie a adeverinței de absolvire;
4. Copia documentului de plată a taxei de înscriere către București – viramentul
bancar în contul menționat;
5. Copia color a actului de identitate (C.I., B.I., etc) tot pe această pagină se va
lipi (nu capsa) fotografia portret format ¾;
6. Portofoliu de lucrări, copii color format A4 (o imagine pe pagină, nu colaje) ale
lucrărilor personale, numărul  acestora este specificat în regulament pentru fiecare
specializare în parte (APRR – artă plastică religioasă și restaurare, Arte decorative,
Critică, Design, Grafică, Grafică publicitară, Multimedia – foto, video, Pictură,
Scenografie, Sculptură).
Menționăm în mod special să nu atașați la portofoliu:  copii de afișe, diplome, premii,
sau orice alte documente pe care le considerați reprezentative, deoarece Comisia
Națională pentru Primiri și Titularizări în U.A.P. din România evaluează doar activitatea
profesională a fiecărui candidat.
Toate aceste manifestări și distincții le veți enumera în cadrul fișei personale la
categoria la care se încadrează.
După ce dosarul a fost completat cu documentele enumerate mai sus, acesta se va
scana și înregistra pe un mediu de stocare tip Stick USB (vă rugăm să nu folosiți alte
medii digitale) și se va atașa la dosarul fizic. Lipsa acestuia din documentație se va
considera ca fiind „DOSAR INCOMPLET” și va fi respins.

2
Înscrierea în cadrul organizației noastre este disponibilă doar absolvenților de studii
superioare de artă, deoarece suntem o organizație profesională.
Mențiune pentru candidații de la Filiala Iași:
Vor fi două taxe de jurizare (valabil pentru toți candidații):
1.  Prima este pentru analizarea dosarelor înscrise de către Comisia Filialei
de la Iași, valoarea acesteia fiind  de 200 DE LEI,  ce se va achita în fizic la
sediul Filialei, de luni până vineri între orele 11:00-15:00, la Magazinul de
Artă „Tonitza ART HUB” (Galeria de artă  „N. Tonitza”). După achitarea taxei
se va elibera o chitanță, aceasta fiind și dovada plății.
Pentru această taxă putem încasa doar numerar.
2.  A doua este pentru București, valoarea în lei (echivalentului de 50 de
Euro, așa cum apare pe cererea către Președintele U.A.P. din România)
conform anunțului afișat pe site-ul U.A.P. din România: „Taxa de înscriere
în cuantum de 250 lei (specificaţi în virament TAXA EXAMINARE DOSAR –
NUMELE CANDIDATULUI) pentru analizarea dosarelor depuse la sesiunea
de primiri și titularizări în  Uniunea Artiștilor Plastici din România se poate
achita de către candidat prin virament bancar numai în contul: RO31 BREL
0002 0007 0136 0103 LIBRA BANK ION MIHALACHE (virarea acestei taxe
către alte conturi, se va considera neachitată şi cadidatul va fi respins).
ATENȚIE! Dacă dosarul de candidat nu conține dovada plății prin virament
bancar a acestei taxe, dosarul va fi respins.”
Pentru jurizarea de la Iași, puteți aduce o singură lucrare. (Valabil pentru
toți candidații)
La mapa de lucrări, ar fi bine să nu încadrați imaginea pe întreaga foaie,
încercați să rămână o margine roată împrejur, iar sub fiecare imagine să scrieți:
a.       Titlul lucrării,
b.       Dimensiuni,
c.     Tehnică . (Valabil pentru toți candidații)
Perioada 11 NOIEMBRIE 2024 – 29 NOIEMBRIE 2024, orele 11:00-15:00, la
Magazinul de Artă „Tonitza ART HUB” (Galeria de artă  „N.
Tonitza”).
Pentru relații suplimentare vă rugăm să ne contactați fie prin e-mail la adresa
uapiasi@gmail.com, sau la nr. de telefon 0740 962 032 – Oana Daniela Drăgoi /
Andreea Bucșă
Vă urăm succes și vă așteptăm!

Formulare

formularele se pot descarca in format DOC

GHID PENTRU PREGĂTIREA DOSARULUI DE TITULAR ÎN

U.A.P. DIN ROMÂNIA FILIALA IAȘI

Ghid de pregătire a dosarului:
Pentru păstrarea documentelor specificate în cererea de primire se va folosi un
dosar cu șină format A4 din plastic (nu dosar plic sau file prinse cu o agrafă).
Prima fișă din dosar va fi Cererea completată digital sau scrisă de mână cu
majuscule (inclusiv adresa de email).
Urmează în ordine documentele specificate în cerere:
1. Fișa personală – aceast ține loc de C.V., insistăm să completați acest formular și
nu să atașați un C.V. profesional;
2. Recomandări primite de la profesori din cadrul instituției de artă pe care ați
absolvit-o sau de la 2 membri titulari ai U.A.P. din România – completată digital
sau scrisă de mână, ambele trebuie obligatoriu să fie semnate;
3. Copia diplomei de absolvire a studiilor superioare din domeniul artelor vizuale
sau, după caz, copie a adeverinței de absolvire;
4. Copia documentului de plată a taxei de înscriere către București – viramentul
bancar în contul menționat;
5. Copia color a actului de identitate (C.I., B.I., etc) tot pe această pagină se va
lipi (nu capsa) fotografia portret format ¾;
6. Portofoliu de lucrări, copii color format A4 (o imagine pe pagină, nu colaje) ale
lucrărilor personale, numărul  acestora este specificat în regulament pentru fiecare
specializare în parte (APRR – artă plastică religioasă și restaurare, Arte decorative,
Critică, Design, Grafică, Grafică publicitară, Multimedia – foto, video, Pictură,
Scenografie, Sculptură).
Menționăm în mod special să nu atașați la portofoliu:  copii de afișe, diplome, premii,
sau orice alte documente pe care le considerați reprezentative, deoarece Comisia
Națională pentru Primiri și Titularizări în U.A.P. din România evaluează doar activitatea
profesională a fiecărui candidat.
Toate aceste manifestări și distincții le veți enumera în cadrul fișei personale la
categoria la care se încadrează.
După ce dosarul a fost completat cu documentele enumerate mai sus, acesta se va
scana și înregistra pe un mediu de stocare tip Stick USB (vă rugăm să nu folosiți alte

2
medii digitale) și se va atașa la dosarul fizic. Lipsa acestuia din documentație se va
considera ca fiind „DOSAR INCOMPLET” și va fi respins.
Mențiune pentru candidații de la Filiala Iași:
Vor fi două taxe de jurizare (valabil pentru toți candidații):
1.  Prima este pentru analizarea dosarelor înscrise de către Comisia Filialei
de la Iași, valoarea acesteia fiind  de 200 DE LEI,  ce se va achita în fizic la
sediul Filialei, de luni până vineri între orele 11:00-15:00, la Magazinul de
Artă „Tonitza ART HUB” (Galeria de artă  „N. Tonitza”). După achitarea
taxei se va elibera o chitanță, aceasta fiind și dovada plății.
Pentru această taxă putem încasa doar numerar.
2.  A doua este pentru București, valoarea în lei (echivalentului de 50 de
Euro, așa cum apare pe cererea către Președintele U.A.P. din România)
conform anunțului afișat pe site-ul U.A.P. din România: „Taxa de înscriere
în cuantum de 250 lei (specificaţi în virament TAXA EXAMINARE DOSAR –
NUMELE CANDIDATULUI) pentru analizarea dosarelor depuse la sesiunea
de primiri și titularizări în  Uniunea Artiștilor Plastici din România se poate
achita de către candidat prin virament bancar numai în contul: RO31 BREL
0002 0007 0136 0103 LIBRA BANK ION MIHALACHE (virarea acestei taxe
către alte conturi, se va considera neachitată şi cadidatul va fi respins).
ATENȚIE! Dacă dosarul de candidat nu conține dovada plății prin virament
bancar a acestei taxe, dosarul va fi respins.”
Pentru jurizarea de la Iași, puteți aduce o singură lucrare. (Valabil pentru
toți candidații)
La mapa de lucrări, ar fi bine să nu încadrați imaginea pe întreaga foaie,
încercați să rămână o margine roată împrejur, iar sub fiecare imagine să scrieți:
a.       Titlul lucrării,
b.       Dimensiuni,
c.     Tehnică . (Valabil pentru toți candidații)
Perioada 11 NOIEMBRIE 2024 – 29 NOIEMBRIE 2024, orele 11:00-15:00, la
Magazinul de Artă „Tonitza ART HUB” (Galeria de artă  „N. Tonitza”).
Pentru relații suplimentare vă rugăm să ne contactați fie prin e-mail la adresa
uapiasi@gmail.com, sau la nr. de telefon 0740 962 032 – Oana Daniela Drăgoi /
Andreea Bucșă
OBSERVAȚIE:
–          Deoarece nu se trimit lucrări în fizic către București, rugămintea filialei de
Iași, este următoarea:

3
(Realizarea unui scurt filmuleț de 2-3 minute, gen un interviu, în care să vă
prezentați)
Ex.: Bună ziua, numele meu este ………………………… sunt membru stagiar din
anul ………….. secția ……………. . Anul acesta doresc să devin membru titular…
etc.
În filmuleț ar fi bine să apară și lucrările (în număr de 5 sau 7), pot fi cele care o
să apară și în mini catalogul personal.  Apoi puteți vorbi și despre conceptul pe
care îl urmăriți, sau care este scopul dumneavoastră în a reprezenta creațiile
realizare, care ar fi practica dumneavoastră artistică etc.

Vă urăm succes și vă așteptăm!